Στην ανακύκλωση ενδέχεται να καταλήγουν τα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα στην ΕΕ σύμφωνα με τα σενάρια που βρίσκονται υπό εξέταση
Προβληματισμός επικρατεί στους κόλπους της ΕΕ για τη μεγάλη μέση ηλικία του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, εν μέσω της προσπάθειας που καταβάλλεται προκειμένου να καταστεί η ένωση κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία ενός ΙΧ τόσο περισσότερους ρύπους αυτό εκπέμπει, καθώς κατά κανόνα διαθέτει λιγότερο αποδοτικούς κινητήρες, τα συστήμα ελέγχου των εκπομπών ρύπων λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ πολλές φορές τα παλιά αυτοκίνητα είναι κακοσυντηρημένα.Στο πλαίσιο αυτό, η Κομισιόν εξετάζει να επιβάλει υποχρεωτική απόσυρση στα παλιά αυτοκίνητα και δη εκείνα που η ηλικία τους υπερβαίνει τα 15 έτη (σ.σ. στην Ελλάδα η μέση ηλικία ανέρχεται σε 17 έτη και στην Ευρώπη σε 12 έτη).
Ειδικότερα, αυτό που εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η επαναξιολόγηση των παλιότερων αυτοκινήτων αναφορικά με την αξία τους αλλά και τις επισκευές που θα επιτρέπεται να γίνονται σε αυτά ώστε να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τον δρόμο της ανακύκλωσης.
Για παράδειγμα αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το εν λόγω όχημα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» και να απαγορευτεί οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς ιδιοκτήτη που θα το έκανε ξανά «αξιόμαχο». Έτσι ο μόνος δρόμος γι’ αυτό το όχημα θα ήταν η ανακύκλωση (και για τα ανταλλακτικά που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτό), όπως και στην περίπτωση που το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου έχει υποστεί σημαντικές και υψηλού κόστους ζημιές.
Η συγκεκριμένη πρόταση, που δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση έχει προκαλέσει αναμενόμενα αντιδράσεις, ενώ επηρεάζει αρνητικά και έναν ολόκληρο κλάδο των τεσσάρων τροχών, εκείνο των επισκευών. Παράλληλα, κλιμακώνεται σημαντικά και η απειλή εξαφάνισης προς τα ιστορικά αυτοκίνητα.
Σχολιάζοντας, πριν από λίγες εβδομάδες, το εν λόγω προσχέδιο της Κομισιόν, η Isabella Tovaglieri, Ιταλίδα ευρωβουλευτής, μέλος της Επιτροπής Βιομηχανίας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είχε κάνει λόγο για ένα μέτρο-σοκ που έχει ως στόχο να στερήσει από τους ιδιοκτήτες των ΙΧ το δικαίωνα να αποφασίζουν οι ίδιοι πότε θα αποσύρουν το αυτοκίνητό τους.
Στην ανακύκλωση ενδέχεται να καταλήγουν τα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα στην ΕΕ σύμφωνα με τα σενάρια που βρίσκονται υπό εξέταση.
Προβληματισμός επικρατεί στους κόλπους της ΕΕ για τη μεγάλη μέση ηλικία του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, εν μέσω της προσπάθειας που καταβάλλεται προκειμένου να καταστεί η ένωση κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία ενός ΙΧ τόσο περισσότερους ρύπους αυτό εκπέμπει, καθώς κατά κανόνα διαθέτει λιγότερο αποδοτικούς κινητήρες, τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ πολλές φορές τα παλιά αυτοκίνητα είναι κακοσυντηρημένα. Στο πλαίσιο αυτό, η Κομισιόν εξετάζει να επιβάλει υποχρεωτική απόσυρση στα παλιά αυτοκίνητα και δη εκείνα που η ηλικία τους υπερβαίνει τα 15 έτη (σ.σ. στην Ελλάδα η μέση ηλικία ανέρχεται σε 17 έτη και στην Ευρώπη σε 12 έτη).
Ειδικότερα, αυτό που εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η επαναξιολόγηση των παλιότερων αυτοκινήτων αναφορικά με την αξία τους αλλά και τις επισκευές που θα επιτρέπεται να γίνονται σε αυτά ώστε να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τον δρόμο της ανακύκλωσης.
Για παράδειγμα αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το εν λόγω όχημα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» και να απαγορευτεί οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς ιδιοκτήτη που θα το έκανε ξανά «αξιόμαχο».Έτσι ο μόνος δρόμος γι’ αυτό το όχημα θα ήταν η ανακύκλωση (και για τα ανταλλακτικά που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτό), όπως και στην περίπτωση που το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου έχει υποστεί σημαντικές και υψηλού κόστους ζημιές.
Η συγκεκριμένη πρόταση, που δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση έχει προκαλέσει αναμενόμενα αντιδράσεις, ενώ επηρεάζει αρνητικά και έναν ολόκληρο κλάδο των τεσσάρων τροχών, εκείνο των επισκευών. Παράλληλα, κλιμακώνεται σημαντικά και η απειλή εξαφάνισης προς τα ιστορικά αυτοκίνητα.
Σχολιάζοντας, πριν από λίγες εβδομάδες, το εν λόγω προσχέδιο της Κομισιόν, η Isabella Tovaglieri, Ιταλίδα ευρωβουλευτής, μέλος της Επιτροπής Βιομηχανίας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είχε κάνει λόγο για ένα μέτρο-σοκ που έχει ως στόχο να στερήσει από τους ιδιοκτήτες των ΙΧ το δικαίωνα να αποφασίζουν οι ίδιοι πότε θα αποσύρουν το αυτοκίνητό τους.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.