«Κόλαφος» είναι το τελικό πόρισμα του ειδικού πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη για την τραγωδία στα Τέμπη.
«Αλλοίωση του χώρου με μπάζωμα», «άτακτη μεταφορά υλικών από τον χώρο της τραγωδίας», «ύπαρξη επικίνδυνων χημικών ουσιών» είναι μερικά από όσα επισημαίνει το πόρισμα που παραδόθηκε στις Ανακριτικές Αρχές της Λάρισας, προκειμένου να αξιοποιηθεί αλλά και να ενσωματωθεί στη δικογραφία.
Στο πόρισμα γίνεται λόγος για εγκληματικές αβλεψίες, παραλείψεις και ενέργειες που οδήγησαν ακόμη και την επίσημη έρευνα σε λάθος δεδομένα και σκεπτικό για τον θάνατο που προκάλεσε η σφοδρή μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στις 28 Φεβρουαρίου του 2023.
«Ο χώρος μολύνθηκε γιατί πέραν των απολύτως απαραίτητων εργασιών διευθέτησης για επιχειρησιακούς λόγους που αναγκαστικά έγιναν, αλλοιώθηκε κιόλας αφού ικανή έκταση περίπου δύο στρεμμάτων μπαζώθηκε με φερτά υλικά. Αντικείμενα – πειστήρια που μετακινήθηκαν έπρεπε να προστατευθούν», επισημαίνει ο τεχνικός πραγματογνώμονας των οικογενειών.
«Αγνοείται» η τύχη τριών βαγονιών
Η επιμονή του για την αναγκαιότητα να ληφθούν δείγματα λαμαρινών με αιθάλες από τα κοντέινερ εμπορικής, τα οποία μετά το δυστύχημα κι ενώ όλα τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας μεταφέρθηκαν σε οικόπεδο του ΟΣΕ (!) στη θέση Κουλούρι, τα συγκεκριμένα 3 βαγόνια κοντέινερ, της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «αγνοείται» καταφανώς η «τύχη τους» τουλάχιστον όσον κι αν επιδίωξαν τα μέλη του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων, οι νομικοί τους παραστάτες αλλά και οι τεχνικοί τους σύμβουλοι, να πληροφορηθούν που βρίσκονται, για την άντληση τυχόν περαιτέρω στοιχείων από την εξέταση τους.
Ο κ. Κοκοτσάκης στη τεχνική του έκθεση είναι σαφής σε δύο τουλάχιστον σημεία: «…Δεν ελήφθησαν έγκαιρα δείγματα λαμαρινών με αιθάλες από τα κοντέινερ εμπορικής, κυλικείο επιβατικής που αποδεδειγμένα συμμετείχαν στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας, για ανάλυση και διαπίστωση υλικών καύσης…» αλλά και στο σημείο της αναφοράς του για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής επαναλαμβάνει το ότι:
«…ε. Να ληφθούν δείγματα και αναλυθούν, από τα τοιχώματα του βαγονιού του κυλικείου γιατί τόσο σε αυτό όσο και στην εμπορική αμαξοστοιχία (πλατφόρμες κοντέινερ) πιθανόν να υπάρχουν αιθάλες, που η ανάλυση τους μέσω φασματογραφίας μάζας, πιθανόν να μας δώσει εικόνα, υλικά και τρόπο με τον οποίο κάηκαν.
στ. Να ληφθούν δείγματα από τις λαμαρίνες των κοντέινερ που ήταν φορτωμένα στα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορικής και να γίνει ανάλυση στις αιθάλες που βρίσκεται σε αυτά(αν βρίσκεται ακόμη)».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.