BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

Προτεραιότητα η ανάπλαση της χερσαίας ζώνης Κατακόλου

-Προς την ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ ως έργου «γέφυρα» προσανατολίζεται η Περιφέρεια

«Καταπέλτης» η έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Ηλείας

για τους χειρισμούς του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου

Το ξεμπλοκάρισμα της ανάπλασης της χερσαίας ζώνης του Κατακόλου είναι ένας από τους πιο σύνθετους γρίφους που έχει βάλει σε προτεραιότητα προς επίλυση η Περιφερειακή αρχή για την επόμενη πενταετία, καθώς πρόκειται για ένα έργο που παρουσίαζε εξαρχής τεχνικά προβλήματα με μελέτες αμφίβολης ωριμότητας και ρεαλισμού, με συνέπεια να έχει μείνει μόλις στο 5% της ολοκλήρωσης.

Οι εργασίες διακόπηκαν το καλοκαίρι του 2022, καθώς έγινε αποδεκτό το περιεχόμενο της Ειδικής Δήλωσης της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας του έργου, δεδομένου ότι όλα τα στοιχεία ήταν συντριπτικά εις βάρος των συντελεστών δρομολόγησης του έργου.

Η απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΕ Ηλείας είναι «καταπέλτης» για τη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, που είναι ο κύριος του έργου, καθώς επισημαίνει πως υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στη μελέτη του έργου, οι οποίες καθιστούν τη συνέχιση των εργασιών ανέφικτη, ενώ απαιτείται πλέον νέα μελέτη και αδειοδότηση για το κτίριο Σένγκεν, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες υποχρεωτικής εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2226 για την υλοποίηση του συστήματος εισόδου – εξόδου ΣΕΕ στα θαλάσσια Συνοριακά Σημεία Διέλευσης.

Οι ελλείψεις στη μελέτη έχουν καταγραφεί αναλυτικά στη σχετική αίτηση του αναδόχου αλλά και σε υπηρεσιακά σημειώματα που έχουν κατατεθεί στην Υπηρεσία.

Η Ειδική Δήλωση Διακοπής Εργασιών, η οποία επιδόθηκε στις 29 Ιουνίου του 2022 από την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία  στη Διευθύνουσα Υπηρεσία και κοινοποιήθηκε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου ως Κύριο του Έργου,  περιλαμβάνει τα στοιχεία της που τεκμηριώνουν την υπαιτιότητα του φορέα κατασκευής του έργου, η οποία στην προκειμένη περίπτωση αναφέρει ότι είναι η καθυστέρηση πληρωμής της 2ης Εντολής Πιστοποίησης Εργασιών του έργου, και παραθέτει πλήρη και αναλυτικά περιγραφικά στοιχεία για το είδος των εργασιών που έχουν ήδη κατασκευαστεί στο έργο, μέχρι τη διακοπή των εργασιών.

Όπως έχουν τονίσει κατ’ επανάληψη πηγές με γνώση του θέματος, η διακοπή των εργασιών  ήταν φυσικό επακόλουθο για ένα έργο ανώριμο μελετητικά, όπως πιστοποιείται από τις υπηρεσίες, το οποίο εντάχθηκε σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ χωρίς να πληροί τις προβλεπόμενες προδιαγραφές με συνέπεια να καρκινοβατεί με ευθύνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που είναι ο κύριος φορέας του έργου.

Η ταυτότητα του έργου

Ο συνολικός προϋπολογισμός για την υλοποίηση της Αναβάθμισης Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Κατακόλου ανέρχεται στο ποσό των 10,5 εκατ. ευρώ. Το έργο είχε ενταχθεί στο  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».

Στη χερσαία ζώνη του λιμένα θα κατασκευαστούν τα εξής νέα κτίρια:

-Κτίριο υποδοχής επιβατών στη θέση του πρώην τουριστικού περιπτέρου, το οποίο αναπτύσσεται σε δύο στάθμες (ισόγειο και α΄ όροφος) με συνολική επιφάνεια 1310,07τμ.

-Κτίριο Schengen με χρήση γραφείων ελέγχου επιβατών κρουαζιέρας και αποσκευών. Θα αποτελείται από το ισόγειο και τον α΄ όροφο, με συνολική επιφάνεια 774,25τμ.

-Κτίριο εκθέσεων –πολιτισμού. Πρόκειται για τις πρώην αποθήκες σταφίδας που θα μετατραπούν σε εκθεσιακό χώρο και θα συμπληρωθούν με την προσθήκη ενός όμοιου κτιρίου. Η συνολική επιφάνεια του εκθεσιακού χώρου θα είναι 785,99τμ.

-Ανάπλαση της χερσαίας ζώνης βάσει των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιγράφονται στην επικαιροποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του  Λιμένα Κατακόλου. Περιλαμβάνει βιομηχανικά δάπεδα, ασφαλτοστρώσεις, διαμορφώσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, έργα πρασίνου και ηλεκτροφωτισμό.

Επανεξετάζεται η πρόταση Τζαβάρα για παραχώρηση του λιμανιού

Παράλληλα, σε κυβερνητικό επίπεδο έχει επανέλθει η συζήτηση για την ενοποίηση των λιμενικών ταμείων και στη συνέχεια την παραχώρησή τους σε ιδιώτες για αξιοποίηση.

Υπενθυμίζεται πως την κατάργηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου και την ίδρυση Οργανισμού Λιμένος Κατακόλου, ως φορέα διαχείρισης και εκμετάλλευσης του λιμανιού, είχε ζητήσει στο πρόσφατο παρελθόν ο πρώην βουλευτής και υπουργός Κώστας Τζαβάρας, κάνοντας λόγο για σωρεία χονδροειδών παραλείψεων και άστοχων μέχρι σήμερα ενεργειών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σε τροχοπέδη στην αξιόπιστη λειτουργία και την ανάπτυξη του λιμανιού, προσθέτοντας ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση καταγγελιών για κακοδιαχείριση, οι οποίες έχουν υποβληθεί κατά το παρελθόν και έχουν διαπιστωθεί με πρόσφατο διαχειριστικό έλεγχο, με αποτέλεσμα να πλανάται σε όλη την περιοχή οσμή σκανδάλων που έχει καταρρακώσει το κύρος και την καλή φήμη που οφείλει να έχει ο φορέας διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης ενός εθνικής σημασίας και διεθνούς ενδιαφέροντος λιμανιού όπως είναι το Κατάκολο.











Πηγή
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.