Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο σε συνάρτηση με την ανάπτυξη των υποδομών είναι δύο ζητήματα που απασχολούν έντονα την Ηλεία τα τελευταία χρόνια και είναι δεδομένο πως αποτελούν δύο από τους βασικούς πυλώνες στους οποίους ποντάρει ο νομός σε μια νέα προσπάθεια ανασυγκρότησης.
Κατά τη διάρκεια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου της «διαΝΕΟσις» στην Αρχαία Ολυμπία, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠ.ΕΝ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Ξιφάρας, τοποθετήθηκαν τόσο στην ενότητα που συμμετείχαν, όσο και μέσω της εφ. «Πατρίς» ακολούθως, για τις δυνατότητες ανάπτυξης της Ηλείας μέσω αυτών των βασικών αξόνων.
Πρόγραμμα δραστηριοτήτων για τα επόμενα είκοσι χρόνια στην Ηλεία
Σχετικά με τον Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε πως: «Αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο μεγάλος διαγωνισμός για την εκπόνηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου προκειμένου να καθοριστούν χρήσεις γης, όροι δόμησης και περιβαλλοντική προστασία για όλο αυτό το θαλάσσιο μέτωπο».
Στόχος είναι να γίνει μια επικαιροποίηση των χρήσεων γης με έμφαση και στο τουριστικό προϊόν αλλά και στην ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής. Θα γίνει προσπάθεια ώστε η γη της Ηλείας να έχει ένα οραματικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων, επενδύσεων και υποδομών για τα επόμενα 20 χρόνια μέσω του Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει αυτά τα ζητήματα του σχεδιασμού.
Στόχος με το νέο σχέδιο είναι να καθοριστούν χρήσεις γης εκεί που δεν υπάρχουν
Σε ό,τι αφορά το άναρχο σχέδιο δόμησης που υπήρχε μέχρι σήμερα και τον στόχο του νέου χωρικού σχεδιασμού, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, στον συγκεκριμένο τομέα τόνισε: «Σήμερα, από τους Δήμους της Ηλείας, μόνο ένα μικρό μέρος έχει καθορισμένες χρήσεις γης. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυσκολία να γνωρίζει ο καθένας που θέλει να αξιοποιήσει τη γη του, με ποιες χρήσεις, ποιους όρους δόμησης και ποιες προϋποθέσεις μπορεί να το κάνει. Επίσης υπάρχει μια προτεραιοποίηση του χωρικού σχεδιασμού με έμφαση στην αγροτική παραγωγή. Στόχος με το νέο σχέδιο είναι να καθοριστούν χρήσεις γης εκεί που δεν υπάρχουν, δευτερευόντως να εξεταστούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη ζώνη οικιστικού ελέγχου που είναι παρωχημένο μοντέλο καθορισμού χρήσεων γης. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρα αυτό πρέπει να επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός σύγχρονου περιβαλλοντικού σχεδιασμού πάντα με γνώμονα την ανάπτυξη της περιοχής».
Η ανάπτυξη για την Ηλεία
θα έρθει μέσω των υποδομών Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Ξιφάρας αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο που μπορούν να παίξουν οι υποδομές για την ανάπτυξη της Ηλείας τονίζοντας τα εξής:
«H Ηλεία είναι μια περιοχή που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική για τα επόμενα χρόνια και αυτό συμβαίνει για κάποιους λόγους οι οποίοι συνδυάζονται. Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή σίγουρα θα παρουσιάσει ανάπτυξη και αυξημένη εμπορική και τουριστική δραστηριότητα. Το γεγονός ότι προχωρούν πράγματα στον τομέα των υποδομών μας δίνει αυτή τη συγκυρία για την Ηλεία γιατί το ανθρώπινο δυναμικό, είτε είναι ο τουρισμός, είτε είναι οι δουλειές, είτε η οποιαδήποτε μορφή οικονομικής δραστηριότητας δεν αυξάνεται και δεν λειτουργεί αν δε υπάρχουν υποδομές».
Ο κ. Ξιφάρας έφερε ως παράδειγμα την – υπό κατασκευή- νέα Πατρών – Πύργου σημειώνοντας πως είναι:
«Ένας δρόμος που δημιουργεί πάρα πολλά οφέλη όσον αφορά τη χωρητικότητα των οχημάτων που μπορεί να ικανοποιήσει, δίνει μεγάλη άνεση και ταχύτητα στο ταξίδι κυρίως όμως ενισχύει την οδική ασφάλεια. Και η οδική ασφάλεια είναι κάτι για το οποίο η χώρα μας έχει κάνει πάρα πολλά βήματα τα τελευταία χρόνια καθώς είναι η μοναδική την τελευταία δεκαετία που έχει πιάσει τον στόχο της μείωσης κατά 50% των τροχαίων δυστυχημάτων».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.