Στο τέλος μιας μεγάλης διαδρομής οδηγείται το μεγάλο οδικό έργο Πάτρα-Πύργος το οποίο από το 2013 και μετά έχει μετατραπεί σε ένα παζλ για δύσκολους λύτες αφού όπως διαβάσατε και προ ημερών στο ρεπορτάζ της εφ. «Πατρίς», το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένονται στην περιοχή Μητσοτάκης – Καραμανλής προκειμένου να «εγκαινιάσουν» την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου.
Πριν από την επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου, θα προηγηθεί η εγκατάσταση του εργολάβου, στο εργοτάξιο του οποίου θα γίνει και η τελετή θεμελίωσης της νέας οδικής αρτηρίας, ώστε να φανεί ότι δεν πρόκειται απλά για μία φιέστα, αλλά και ένα πραγματικό έργο που ήδη ξεκίνησε να γίνεται ενώ τις τεχνικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν αυτοψία κατά μήκος της Πατρών – Πύργου ώστε να βρουν το κατάλληλο σημείο εκκίνησης του μεγάλου έργου, χωρίς να αποκλείεται να επιλεγεί τελικά και τμήμα της Ηλείας.
Στην τροποποιημένη σύμβαση προβλέπονται δύο νέοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων συν άλλοι δύο πλευρικοί, με το κόστος να υπολογίζεται σε 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο ενώ θα υπάρχει αναλογική χρέωση για ηλεκτρονικούς χρήστες.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως απλή διέλευση απ’ τον Πύργο έως την Πάτρα θα κοστίζει για τα επιβατικά Ι.Χ. θα κοστίζει 4,8 ευρώ και με επιστροφή 9,6 ευρώ.
Οι σταθμοί διοδίων θα τοποθετηθούν, «μετωπικά» στην Κυλλήνη και στο Μιντιλόγλι (13ο χιλιόμετρο) ενώ οι δυο «πλευρικοί» σταθμοί σε Αμαλιάδα και Κάτω Αχαΐα.
Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.
Η διάρκεια της παραχώρησης πλέον έχει οριστεί σε 23 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2044. Πρακτικά η διάρκεια επιμηκύνεται κατά περίπου 5 έτη σε σχέση με την αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2008.
Η διάρκεια των έργων με έναρξη όπως υπολογίζεται γύρω στο Πάσχα έχει οριστεί για τα πρώτα 56 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, όπως αναφέρει ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ολοκληρωθούν και θα δοθούν στην κυκλοφορία πριν τους 35 μήνες, δηλαδή στα τέλη του 2024. Αφορά το τμήμα Πύργος-Κάτω Αχαγιά. Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Περιμετρική Πάτρας θα δοθεί στους 40 μήνες.
Ο χαρακτήρας της κατασκευής του τμήματος Πάτρα-Πύργος έχει πλέον τον χαρακτήρα της δεσμευτικής επένδυσης στο οποίο οι μέτοχοι πρέπει να καταβάλουν ως μετοχικό κεφάλαιο 10 εκατ. ευρώ. Για να γίνει δεκτή οποιαδήποτε αύξηση της επένδυσης αυτής προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση του Δημοσίου.
Η εικόνα σε άλλα διόδια
Αυξήσεις από 0,10 ευρώ (για τα Ι.Χ.) έως 0,30 ευρώ (για τα μεγάλα φορτηγά) έγιναν από την 1η Ιανουαρίου στα διόδια όλης της χώρας. Αιτία δεν είναι άλλη από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή που πραγματοποιείται κάθε χρόνο τέτοια εποχή.
Λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών της χώρας τήρησαν την εορταστική τους παράδοση ανακοινώνοντας αυξήσεις στα διόδια της επόμενης χρονιάς.
Όσον αφορά τα Ι.Χ. σας παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες τιμές διοδίων για να κάνετε τις απαραίτητες συγκρίσεις:
Στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), παρέμειναν σταθερές οι τιμές στα μετωπικά διόδια Ελευσίνας και Ισθμού (2,10 και 1,80 ευρώ αντίστοιχα) και αυξήθηκαν κατά 0,10 ευρώ οι τιμές στα διόδια Κιάτου (2,30 από 2,20 ευρώ), Ελαιώνα (3,30 από 3,20 ευρώ) και Ρίου (2,30 από 2,20 ευρώ).
Στον Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη) σημειώθηκαν αυξήσεις 0,05-0,10 ευρώ σε όλους τους σταθμούς: Σπαθοβουνίου (2,55 από 2,45 ευρώ), Νεστάνης (2,40 από 2,35 ευρώ), Γέφυρας Μάναρη (1,95 από 1,90 ευρώ), Βελιγοστής (1,25 από 1,20 ευρώ), Καλαμάτας (1,90 από 1,85 ευρώ) και Πετρίνας (2,90 από 2,85 ευρώ).
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.