Τα καθημερινά -πλέον- και εξαιρετικά ανησυχητικά περιστατικά βίας που βλέπουμε το τελευταίο διάστημα στα σχολεία, κινητοποιεί το υπουργείο Παιδείας, να λάβει μέτρα και σύντομα θα φέρει στη Βουλή νομοθετικό πλαίσιο για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Μετά τη νομοθετική ρύθμιση που αφορά στους αρνητές γονείς, οι οποίοι δεν στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο, το υπουργείο Παιδείας, προχωρά και σε μέτρα για τη βία μέσα στα σχολεία καθώς τελευταία η κατάσταση φαίνεται να έχει «ξεφύγει». Όπως δήλωσε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπσης «θα το ανακοινώσει η ίδια υπουργός, ετοιμάζουμε μία δομή που θα διαπερνά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα --από τη σχολική μονάδα μέχρι την περιφέρεια και το υπουργείο Παιδείας. Θα έχουμε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ενημερώσεις και για την πρόληψη και για την αντιμετώπιση και θα εμπλέκονται και άλλοι φορείς όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία κουλτούρα πρόληψης των φαινομένων βίας, δεν τα βλέπουμε αυτά αποσπασματικά»
Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ανακοινώσει το 2020 μέτρα για πρόληψη αλλά και την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού με σκοπό να εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά του 2021, αλλά δεν προχώρησαν οι σχετικές εξαγγελίες και περιορίστηκαν στα εργαστήρια δεξιοτήτων με διάφορες σχετικές θεματικές ενότητες. Ανάμεσα στα σχέδια που είχαν ανακοινωθεί ήταν:
Eπανασύσταση μιας κεντρικής ομάδας με διακομματική και επιστημονική εκπροσώπηση η οποία θα εκπονήσει τη στρατηγική για τη διαχείριση φαινομένων ενδοσχολικής βίας
Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας
Ενίσχυση μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές και επανασχεδιασμός του πλαισίου των ποινών με δίκαιο και συνεκτικό τρόπο
Παροχή βοήθειας από μαθητές/τριες σε άλλους, για επίλυση συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό (θεσμός μαθητή- διαμεσολαβητή)
Διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bulling)
Εφαρμογή του θεσμού του «δασκάλου εμπιστοσύνης» στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές/τριες ατομικά ή ομαδικά συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού
Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς
Μνημόνιο συνεργασίας με το “Χαμόγελο του Παιδιού” και ανασύνταξη του Παρατηρητηρίου κατά της Βίας του υπουργείου Παιδείας
Τα σημάδια αναγνώρισης του bullying
Οι ερευνητές τονίζουν ότι βασικά σημάδια αναγνώρισης ενός παιδιού που έχει πέσει θύμα βίαιης συμπεριφοράς είναι τα εξής:
Ανεξήγητες μελανιές και σημάδια από χτυπήματα.
Έλλειψη φίλων από το σχολείο.
Άρνηση να πάει στο σχολείο.
Παρουσιάζει διαρκώς άγχος.
Εμφανίζει ανεξήγητη επιθετική συμπεριφορά στο σπίτι.
Απομονώνεται στο δωμάτιό του.
Βλέπει εφιάλτες και δηλώνει συχνά άρρωστο όταν ξυπνάει το πρωί.
Επιστρέφει σπίτι από το σχολείο με ρούχα σκισμένα ή αντικείμενα να λείπουν ή να έχουν καταστραφεί.
Δεν ομολογεί τι έγινε στο σχολείο και δείχνει φοβισμένο.
Μέτρα παίρνει και η Κύπρος
Την εφαρμογή τεσσάρων μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών παραβατικότητας και εκφοβισμού, έλαβε ο υπουργός Παιδείας Κύπρου Πρόδρομος Προδρόμου, μετά απο σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες..
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.