H Ηγετική Ομάδα CLT2 του Γενικού Λυκείου Ανδρίτσαινας την Πέμπτη 15 Απριλίου 2021 ολοκλήρωσε τον κύκλο των 4 διαδικτυακών workshops με αφορμή τη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3-Forward Looking CooperationProjects,“CHOICE-Policy Reform in STEM” της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.
Σκοπός ήταν η συμπαραγωγή και η συνδιαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού STE(A)Μ από εκπαιδευτικούς και μαθητές με τελικό αποτέλεσμα τη δημιουργία των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OERs). Στη CLT2 του Γενικού Λυκείου Ανδρίτσαινας συμμετέχουν οι μαθητές/τριες Μαρία Ζάλλι, Βασίλης Καρακατσιάνης, Παβλίνα Νάσι και Λεωνίδας Παναγόπουλος και συντονίζουν οι Καθηγητές/τριες Σταματία Κοτρέτσου, Γεώργιος Ρέππας, Χρίστος Γάτσος και Κατίνα Μιχοπούλου.
Η ομάδα αξιοποίησε την πολύ μεγάλη εμπειρία στο πεδίο της πρωτοποριακής και καινοτόμου STEAM εκπαίδευσης που έχει αποκτήσει υλοποιώντας διαθεματικά σενάρια συνεργαζόμενη με σχολεία του Μαθητικού Δικτύου «Ατίθασα Πινέλα».
Έτσι, για την υλοποίηση και αυτής της δράσης έπαιξαν σημαντικό ρόλο οι εξωτερικοί συνεργάτες-μέλη του Μαθητικού Δικτύου «Ατίθασα Πινέλα»: Π. Θεοδωρίδου, Καθηγήτρια Τεχνολογίας στο 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου, Π. Θεοφανίδου, Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών στο 8οΓυμνάσιο Περιστερίου, Ε. Κοντογούρη, Καθηγήτρια Μαθηματικών στο Πειραματικό Σχολείο του Παν/μιου Αθηνών, Ζ. Μουρελάτου, Καθηγήτρια Τεχνολογίας στο 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου, Γ. Νικολακοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Μ. Τερεζάκης, Απόφοιτος και Υποψήφιος Διδάκτωρ του Παν/μιου Πατρών στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής. Όλοι, υποστήριξαν την ομάδα τόσο με τις υψηλού επιπέδου εισηγήσεις τους όσο και με τις ενδιαφέρουσες προτάσεις τους για τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού καταθέτοντας παράλληλα την εμπειρία τους από τον εργασιακό χώρο.
Ο σχεδιασμός των STEAM διδακτικών σεναρίων
Η ομάδα κλήθηκε να σχεδιάσει δύο STEAM διδακτικά σενάρια επιχειρώντας να δώσει λύσεις απαντώντας σε δύο σημαντικά επιστημονικά προβλήματα.
Το πρώτο προς επίλυση πρόβλημα αφορούσε την ασφαλή φροντίδα ασθενούς που έχει υποβληθεί σε θεραπεία με ραδιοϊσότοπα. Οι μαθητές/τριες, απαντώντας σε αυτό το ερώτημα επέλεξαν τη χρήση ρομπότ και μπήκαν στη διαδικασία να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν ένα ρομπότ κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμα υλικά. Το δεύτερο προς επίλυση περιβαλλοντικό πρόβλημα ήταν η μείωση των σκουπιδιών.
Οι μαθητές/τριες, απαντώντας σε αυτό το ερώτημα πρότειναν την επαναχρησιμοποίηση των σκουπιδιών και τη χρήση τους ως όργανα γυμναστικής και ως εποπτικά όργανα για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας και της Χημείας. Έτσι, επέλεξαν και πρότειναν τρόπους κατασκευής των πλατωνικών στερεών από χαρτόκουτα.
Συγκεκριμένα, για το πρώτο σενάριο της μακροπεριοχής 2 με τίτλο «Εφαρμογή των ραδιοϊσοτόπων στην Ιατρική» οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των καθηγητών/τριών τους και των εξωτερικών συνεργατών, ανέλυσαν τις βασικές λειτουργίες που πρέπει να επιτελεί το ρομπότ και αποφάσισαν τον τρόπο με τον οποίο αυτές θα εκτελούνται, τις χώρισαν σε επιμέρους τομείς και σχεδίασαν δραστηριότητες με τις οποίες συμμαθητές και καθηγητές άλλων σχολείων οδηγούνται σταδιακά στην προαπαιτούμενη γνώση για την κατασκευή ενός τέτοιου ρομπότ. Για το δεύτερο σενάριο της μακροπεριοχής 5 με θέμα «Ανακυκλώνω, μαθαίνω, γυμνάζομαι» οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των καθηγητών/τριών τους και των εξωτερικών συνεργατών έκαναν πράξη τα 3R (reduce, reuse, recycle).
Τα παλιά χαρτόκουτα πήραν σάρκα και οστά και έγιναν πλατωνικά στερεά σε διάφορες διαστάσεις ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν ως όργανα γυμναστικής ή εποπτικά όργανα διδασκαλίας της Στερεοχημείας. Για να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με την τρίτη διάσταση διδάχτηκαν αρχικά πώς να σχεδιάζουν τα ψηφιακά αρχεία των πλατωνικών στερεών και πώς να τα εκτυπώνουν με 3D εκτυπωτή χρησιμοποιώντας βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά εκτύπωσης. Και επειδή τίποτα δεν πηγαίνει χαμένο έμαθαν πώς να τα μετασχηματίζουν σε κοσμήματα και αποφάσισαν να τα προσφέρουν στο” Χαμόγελο του Παιδιού.”
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.