Ηταν μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες στην εποχή των ζωντανών μεταδόσεων και της πανδημίας. Ο «Γυάλινος κόσμος» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, που το Σάββατο μεταδόθηκε ζωντανά από το Εθνικό Θέατρο, «έκοψε» περίπου 5.000 ηλεκτρονικά εισιτήρια. Στα social media, οι θεατές επαινούσαν και την καλλιτεχνική αξία της παράστασης: «μαγική» τη χαρακτήριζε ένας, «το συναίσθημα κατάφερε να διαπεράσει το γυαλί» έλεγε κάποιος άλλος, ενώ οι ερμηνείες της Αννας Μάσχα, του Κωνσταντίνου Μπιμπή, της Λένας Παπαληγούρα και του Αναστάση Ροϊλού κρίθηκαν «καταπληκτικές». Υπήρχαν όμως και διαμαρτυρίες: Λόγω τεχνικού προβλήματος, ένα κομμάτι του κοινού δεν κατόρθωσε να παρακολουθήσει την παράσταση, παρά μόνον αφότου είχε αρχίσει ακόμη και είκοσι λεπτά πριν.
Το πρόβλημα δεν ήταν του Εθνικού Θεάτρου, μάθαμε έπειτα από επικοινωνία με εκπροσώπους του. Από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, ο Δημήτρης Λιγνάδης τονίζει ότι ο οργανισμός έπραξε τα δέοντα μέχρι και την έναρξη του live streaming, ενώ διερευνά τα αίτια του προβλήματος και θα αποζημιώσει το κοινό επαναλαμβάνοντας την παράσταση ζωντανά, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί και με ειδική μέριμνα για όσους δεν κατάφεραν να συνδεθούν στην πρώτη προβολή της. Εστω κι έτσι, τα νούμερά της κάτι δείχνουν: «Στη συνθήκη του εγκλεισμού, ο κόσμος έχει ανάγκη από θέατρο που μπορεί να εγγυηθεί την καλλιτεχνική ποιότητα και τον σεβασμό στον θεατή. Δεν θέλω να κάνω συγκρίσεις με βάση τα views. Είμαστε απλώς ευτυχείς για τον συνωστισμό στα ηλεκτρονικά ταμεία του “Γυάλινου κόσμου”», λέει ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Από τη μεριά τους, οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας εισιτηρίων Ticket Services, με την οποία συνεργάζεται το Εθνικό Θέατρο, εξηγούν ότι τα 5.000 εισιτήρια δεν είναι, τεχνικά μιλώντας, μεγάλος αριθμός. «Εχουμε αντέξει και 50.000, χωρίς να έχει προκύψει κάποιο ζήτημα μέχρι σήμερα», λέει ο Νίκος Μαρούλης, διαχειριστής της «Λογισμική ΕΠΕ», της οποίας δραστηριότητα αποτελεί η Ticket Services. «Το πρόβλημα στον “Γυάλινο κόσμο” παρουσιάστηκε επειδή ο server που μας φιλοξενεί στην Αγγλία δεν παρακολουθούνταν εκείνη τη στιγμή από τους τεχνικούς του κι έτσι δημιουργήθηκε το “μπούκωμα”. Τους ενημερώσαμε, το διόρθωσαν άμεσα και έτσι, 3.500 θεατές είδαν την παράσταση κανονικά», εξηγεί ο κ. Μαρούλης.
Οι συντελεστές του «Γυάλινου κόσμου», πάντως, αισθάνονται μεγάλη χαρά και συγκίνηση. «Υπήρχε ένα ρεύμα από την προπώληση, αλλά δεν περιμέναμε τόσο μεγάλη προσέλευση. Οπως μάθαμε μάλιστα, τα 5.000 εισιτήρια πολλαπλασιάζονται επί τουλάχιστον δύο θεατές, που παρακολουθούν την παράσταση από το σπίτι. Αισθανθήκαμε λοιπόν μεγάλη συγκίνηση και χαρά, γιατί κοπιάσαμε», λέει ο σκηνοθέτης Γιώργος Νανούρης. Οσο για τα τεχνικά προβλήματα, αντιλαμβάνεται ότι συμβαίνουν. «Κάποιοι στην Αμερική είδαν την παράσταση χωρίς πρόβλημα, ενώ κάποιοι στην Κυψέλη, όχι», παρατηρεί. «Ολοι όμως θέλουμε και είμαστε διατεθειμένοι να την ξαναπαίξουμε ζωντανά».
Η Αννα Μάσχα, η «Αμάντα» του έργου, η παρεμβατική μητέρα ενός σπιτιού όπου τα όνειρα όλων συνθλίβονται, αποδίδει τη μεγάλη προσέλευση σε ένα κοινό που διψάει για θέατρο. «Συνειδητοποίησα την απουσία του κόσμου όταν ήρθε η ώρα του αποχαιρετισμού», λέει η ηθοποιός. «Μου ήρθε να βάλω τα κλάματα. Αντί για χειροκρότημα, είδα μερικούς ανθρώπους πίσω από τις κάμερες, που ίσως κι εκείνοι να ήθελαν να χειροκροτήσουν, αλλά δεν μπορούσαν. Θα ήθελα να επαναλάβουμε την παράσταση, αλλά και να ανέβει ζωντανά, γιατί είναι από τα έργα που δεν στερεύουν. Οσο περισσότερο το ερμηνεύεις μπροστά σε κόσμο, τόσο περισσότερα πράγματα ανακαλύπτεις».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.